Het is natuurlijk nogal een 'open deur' vraag; wil je meer boekingen en omzet? Daar zal niemand nee op zeggen! Minder 'open deur' vraag is hoe je dit dan bereikt. Wij hebben heel veel jaren ervaring en kennis op marketinggebied in de recreatiebranche en een kant-en-klaar antwoord hierop is er niet. We weten wel wat niet werkt en wat goed werkt en waar je rekening mee moet houden!
Hoe sta je er nu voor?
Wanneer je meer boekingen en omzet wil (en dat wil toch iedereen?) dan is het belangrijk om te weten hoe je er nu voor staat. Waar liggen je kansen en waar laat je nu wat liggen. Meten = weten dus we duiken eerst de cijfers in! Wat is de huidige omzet en bezetting, hoeveel bezoekers komen er naar de website en is deze up to date, zijn er veel fans op social media, ben je terug te vinden in de zoekmachines, werkt je huidige boekingssysteem naar wens?
Als we dit hebben geanalyseerd weten we hoe je er nu voor staat en kijken we welke huidige marketingactiviteiten we kunnen verbeteren en welke nieuwe activiteiten goed zijn om in te zetten. Hierbij houden we rekening met je doelgroep, het aantal accommodaties, periodes waar de bezetting echt verbeterd kan worden, je budget en de identiteit van je bedrijf.
Wat wil je bereiken?
Meer omzet en boekingen, dat weten we al:-)! Maar wil je bijvoorbeeld de laagseizoen periodes opvullen omdat je in het hoogseizoen met gemak vol zit. Trek je het liefste gezinnen met jonge kinderen, of oudere kinderen naar je camping of vakantiepark of zet je liever in op senioren, natuurliefhebbers, watersporters. Ga je voor meer volgers op facebook of instagram, wil je een nieuwe website met alle toeters en bellen of een rustige website zonder poespas. Kortom weten hoe je er nu voor staat, weten wat je wil en het bepalen van je doelstellingen is de start van het behalen van een beter resultaat.
Lees meer over wat we allemaal doen! Onze websites, marketingadvies & planning