Online marketing voor vakantieparken

Prosuco is online marketingspecialist in de recreatiebranche

Marketingcamping

Zoek je een bureau die samen met jou kijkt naar de beste marketingstrategie voor jouw camping of vakantiepark? We maken graag kennis!

Waar moet ik beginnen met de online marketing voor vakantieparken?

Als trotse eigenaar van een vakantiepark of camping wil je jouw gasten natuurlijk een geweldige vakantie bezorgen! Maar wat als het aantal boekingen achterblijft en het websitebezoek te wensen overlaat terwijl het vakantiepark of de camping een paar kilometer verderop wel vol zit. Dan is het tijd om je te verdiepen in de online marketing voor jouw vakantiepark. Slaat de schrik je om het hart, zit je met de handen in het haar.... online marketing...... voor mijn vakantiepark..... waar moet ik beginnen? Wij helpen je graag met een goede online marketing strategie!

Een goede website is de basis

De zoektocht naar een vakantie in Nederland begint tegenwoordig eigenlijk altijd via internet. Bij het starten van de online marketing activiteiten voor jouw vakantiepark is de website dan ook de belangrijkste basis. Via de website kunnen potentiele gasten alle informatie over het vakantiepark vinden en natuurlijk hun vakantie boeken! Bekijk jouw website eens met een kritische blik, laat familie of vrienden meekijken en vraag jezelf eens af:

  • Wat is het doel van mijn website? Hoogstwaarschijnlijk zal dit voor jou als eigenaar van een vakantiepark of camping het maken van een boeking zijn. Kunnen gasten makkelijk online boeken? Is in één oogopslag te zien hoe men kan boeken?
  • Ziet de website er aantrekkelijk uit? Geeft de website de sfeer weer die ze ook op het vakantiepark krijgen en is de verhouding tekst en foto's goed. Goed foto- en videomateriaal van het vakantiepark is hierbij een must.
  • Is de website op alle apparaten (mobiel, tablet, laptop, desktop) goed te bekijken?
  • Worden de bezoekers genoeg geprikkeld om over te gaan tot actie? Wordt er bijvoorbeeld regelmatig verwezen naar de boekingspagina, kunnen ze een contactformulier invullen of rechtsreeks contact opnemen met een 'bel nu' button.
  • Is de navigatie van de website duidelijk of moet men heel veel klikken om op de juiste pagina bij de gewenste informatie te komen.

We hebben nog veel meer tips voor je en checken jouw website graag vrijblijvend op basis van onze ervaring en kennis voor een goede website. Geïnteresseerd?

Neem dan contact met ons op>>

Ben je enthousiast en geïnteresseerd in een eigen website met reserveringssyteem? Ook dan ebnt u bij Prosuco aan het juiste adres!

Onze werkzaamheden

Ben je benieuwd naar alles wat wij doen? We vertellen je graag over onze werkzaamheden! Zoals je net al hebt gelezen is een goede website de basis, maar dat is niet het enige. Online adverteren is een goede manier om meer bezoekers naar je site te halen. Naast online adverteren en het vullen van een website, kunnen we ook jou social media kanalen beheren, maken we plattegronden, geven we marketingadvies en versturen we regelmatig nieuwsbrieven naar je gasten om ook hun betrokken te houden bij je vakantiepark of camping. 

Online marketing vakantieparken

Bepaal jouw online marketing activiteiten

Als de website in orde is kan je verder met het bepalen van de online marketing activiteiten voor jouw vakantiepark. We zetten de belangrijkste voor je op een rij:

Hoe kom ik boven aan in de zoekmachines?

Iedereen wil graag gratis bezoekers uit Google, maar het is dan wel belangrijk dat het ook relevante bezoekers zijn. Hiervoor zijn 2 mogelijkheden: een zoekmachine optimalisatie traject (SEO) of het plaatsen van een Google Advertentie (SEA). 
SEO is alles wat we doen aan de website om hoog te scoren in de zoekmachines waarbij een goed zoekwoordenonderzoek het vertrekpunt is. Google Ads is het advertentieprogramma van Google en een effectieve manier om potentiële gasten op korte termijn te bereiken. 

Hoe kan ik social media inzetten om mijn (potentiële) gast te bereiken?

Naast het plaatsen van de 'gewone' posts op Facebook en Instagram is het ook mogelijk om een advertentiecampagne te lanceren via Facebook en Instagram. Er zijn vele mogelijkheden en keuzes voor het bepalen van de doelgroep voor deze advertentie en het doel van de advertentie zoals het genereren van meer fans/likes of het stimuleren van het website bezoek.

Hoe houd ik contact met mijn gast?

Het versturen van leuke nieuwtjes, informatie over specifieke arrangementen of aanbiedingen, het communiceren van een leuk evenement op het park of in de omgeving naar het eigen gastenbestand kan je doen door een e-mail nieuwsbrief te versturen. Uit ervaring weten we dat dit een effectieve manier is om extra websitebezoek en boekingen te realiseren. 

Benieuwd hoe deze activiteiten in de praktijk worden gebruikt?

Check onze voorbeeldcases