Wil je graag meer Duitse vakantiegangers ontvangen? Dat kan! Wij helpen je graag om meer Duitse bezoekers op je website te krijgen, waardoor ze uitgebreid kennis kunnen maken met jouw camping of vakantiepark. Bekendheid is de eerste stap, maar ook met het maken van een goede online indruk, het overtuigen waarom juist jouw recreatiepark zo leuk is en het online boekingsproces kunnen wij je helpen. Alles om het Duitse boekingsaantal te verhogen!

Waarom zou je gericht Duitse gasten willen aantrekken?

Betekent dat niet dat ik dan alleen maar meer tijd en geld kwijt ben, omdat alle marketing in het Nederlands én Duits wordt uitgevoerd? Niet helemaal! De eerste paar weken zal hier je hier inderdaad extra in moeten investeren, maar uiteindelijk levert dat je dat ook veel op.

Daarnaast gaan wij zorgvuldig om met jouw budget en zorgen ervoor dat je jouw investering wordt terugverdiend. Uiteraard bespreken we regelmatig de voortgang van de Duitstalige marketing. Worden er kansen op gebied van automatisering misgelopen? Kunnen er andere doelgroepen worden aangeboord op social media? Wij zijn van mening dat optimalisatie geen einde kent.

Check ons portfolio

Nederland is een geliefde vakantiebestemming

Er zijn veel redenen op te noemen waarom Duitse gasten voor jou, als eigenaar van een recreatiepark in Nederland, erg aantrekkelijk zijn. Allereerst is Nederland al een populaire vakantiebestemming voor onze oosterburen. Ze gaan graag naar de kust, maar ook naar de Veluwe, Achterhoek en Limburg. Grote kans dus dat er al veel Duitsers naar jouw regio komen! Positief voor jou, dat betekent namelijk dat je relatief makkelijk veel potentiële Duitse gasten kunt bereiken. Ze zijn immers al op zoek naar een vakantiehuisje of campingplekje in jouw omgeving. Ze hebben alleen nog niet van jou gehoord... Tijd om daar verandering in te brengen!

Hoe breng je deze verandering tot stand?

Ontvang meer gasten buiten het hoogseizoen

Naast dat de intentie er dus al is, vallen in Duitsland de vakantieperiodes op andere momenten dan in Nederland. Hierdoor kun je buiten het Nederlandse hoogseizoen toch veel Duitse gasten krijgen en zo je park of camping ook in minder populaire periode vol krijgen.

Buiten dat het Duitse hoogseizoen anders valt, plannen Duitsers graag een korte vakantie in. Het liefst niet te ver weg. Dan is een buurland zoals Nederland dus extra aantrekkelijk! Met zo`n 80 miljoen inwoners biedt Duitsland jou een enorme hoeveelheid mogelijke klanten. Natuurlijk kun je die niet allemaal tegelijk een plekje bieden, maar een deel van hen zal zeker op jouw recreatiepark willen overnachten. Maar hoe krijg je dat voor elkaar?

Leer je potentiële Duitse gasten kennen

Allereerst is belangrijk om jouw Duitse doelgroep goed te leren kennen. Wij kunnen je daar een handje bij helpen door een doelgroepanalyse voor je uitvoeren. Zo weet je precies wat voor soort klanten jouw recreatiepark aantrekt en via welke kanalen je hen kunt bereiken. Daarnaast is het ook handig om wat algemene zaken over Duitse vakantiegangers te weten.

Communiceer in het Duits

Wellicht een open deur, maar veel Duitsers zijn minder goed in Engels dan wij Nederlanders. Bij de jongeren is dat verschil nauwelijks merkbaar, maar het is sterk af te raden om je website in het Engels te presenteren. Een speciale Duitstalige variant is niet alleen klantgerichter, maar het zorgt er ook voor dat potentiele Duitse gasten precies begrijpen wat jij wil zeggen. 

Bij Prosuco helpen we je met het opzetten van zo’n Duitstalige variant en natuurlijk met het vertalen van alle relevante informatie. Samen met onze partners van 3w Media bouwen wij een overzichtelijke website met professionele uitstraling. Binnen die website kunnen bezoekers dan schakelen tussen Nederlands of Duits. Zijn er nog andere talen voor jouw recreatiepark belangrijk, dan voegen we die natuurlijk toe.

Zorg dat er duidelijke en volledige informatie voorhanden is

Duitsers zijn over het algemeen erg gründig (grondig). Ze bereiden zich uitgebreid voor op hun vakantie. Dit doen ze door onder andere informatie over je parkfaciliteiten, huisjes/campingplaatsen en de omgeving op te zoeken.

Dit heeft vaak te maken met Unsicherheitsvermeidung (angst voor onzekerheid): Duitsers willen weten waar ze aan toe zijn. Het is daarom belangrijk om bijvoorbeeld op je website te vermelden wat er allemaal in het vakantiehuisje te vinden is, maar ook of er eventuele extra kosten aan verbonden zijn. Die angst voor onzekerheid zorgt er ook voor dat je Duitse gasten niet van wijzigingen houden. Heb je bijvoorbeeld tóch een iets grotere campingplaats vrij, waar ze bij aankomst ook op kunnen gaan staan? Grote kans dat ze het afwijzen, want “dat was niet de afspraak”.

Aan de slag!

Naast de hierboven genoemde noodzakelijke basis, helpen we je ook graag met het maken van de vervolgstappen om meer Duitse gasten aan te trekken. Denk hierbij aan:

  • Betere vindbaarheid in Duitstalige zoekmachines zoals Google en Bing.
  • Advertenties specifiek gericht op de Duitse markt. Niet alleen vertaald, maar ook echt geschreven voor jouw doelgroep.
  • Social media voor je Duitstalige kanalen. Op Facebook kun je heel gemakkelijk je berichten tweetalig plaatsen. Zo kunnen Nederlands én Duitsers hetzelfde bericht in hun moedertaal lezen. Je zult zien dat je hierdoor meer interactie met potentiële Duitse gasten krijgt.
  • Contacteer Duitstalige influencers om jouw producten of recreatiepark onder de aandacht te brengen in Duitsland.
  • E-mailmarketing: wij schrijven niet alleen je Nederlandstalige, maar ook je Duitstalige nieuwsbrieven!

Wil je graag hulp bij het aanboren van deze grote groep potentiële gasten? Neem contact met ons op! 

*Verplichte velden * *
*
Onze vrienden