Menu

Marketing voor uw camping

De beste marketing voor uw camping?

Hoe weet u of u met uw eigen camping de juiste marketingstrategie heeft gekozen? Of wellicht heeft u nog helemaal niet nagedacht over de juiste inzet van marketing middelen? Dan bent u bij Prosuco aan het juiste adres. We zijn immers niet voor niets marketingspecialist in de recreatiebranche.

Veel recreatiebedrijven, waaronder diverse campings en bungalowparken, gingen u al voor. Uw keuze voor de juiste inzet van uw marketing budget en het behalen van écht rendement voor uw camping, maakt u makkelijker en veel sneller als u de juiste uitleg krijgt. Het hele team van Prosuco is gespecialiseerd in uw branche en kent het 'klappen van de zweep' als het gaat om het toepassen van online marketing, zoals SEO, SEA, social media marketing en e-mailmarketing. Daarbij kunnen zij u uitstekend vertellen wat voor úw camping de beste oplossing is.

marketing camping

Het belang van (online) marketing 

De tijd waarin u als camping eigenaar genoeg had aan een advertentie in de juiste rubriek van de ANWB Kampioen, ligt al een tijdje achter u. Uw online zichtbaarheid voor alle consumenten die op zoek zijn naar een vakantie ervaring op uw camping, staat of valt met de juiste inzet van de juiste (online) marketing mix.

Soms is het inzetten van de juiste tools ook een kwestie van 'trial & error'. Het prettige van nu is dat we alles voor u kunnen meten.

En meten is weten: welke online kanalen u de meeste bezoekers opleveren, maar ook welke kanalen zorgen voor de meeste resultaten als het gaat om boekingen.

Hoe de juiste inzet van uw marketing bijdraagt aan het resultaat voor uw camping?

Het inzetten van de juiste marketing kanalen voor uw camping, is wellicht geen hogere wiskunde, maar wel van essentieel belang: hoe en met welk budget u uw eigen marketing budget inzet,  is allesbepalend voor het beste resultaat.

Meer weten? 

Neem contact op

 

De 5 beste tips voor de marketing van uw camping

  1. Meten is weten
    Een inkoppertje, maar wel een belangrijke. Alleen door uw marketing inspanningen daadwerkelijk te meten (wat kost het, wat levert het op), krijgt u een feitelijk inzicht in de inzet van uw middelen.

  2. Maak keuzes
    U kunt geen 17 miljoen Nederlanders bereiken. En ook niet álle gezinnen met kinderen. Dus maak keuzes bij het bepalen van uw doelgroepen.

  3. Koester uw eigen gasten
    Want uw eigen gast is uw beste ambassadeur en uw 'goedkoopste' reclametool.

  4. Durf 
    U bent ondernemer en dat bent u niet voor niets. Zoek buiten de gebaande paden naar verrassende en originele acties om uw gasten (én u zelf) te vermaken en te verrassen. 

  5. Wees (een beetje) ouderwets
    Want soms is een brochure nog niet zo verkeerd. Of een kaartje per post. En ook daarbij geldt: meten is weten!

Ervaring van een camping eigenaar:


"Via via kwam ik in contact met Prosuco, ik was op zoek naar iemand met kennis van Facebook, om mij te helpen met het opzetten van een campagne. Ik werd snel en kundig geholpen, tegen een zeer net tarief.

Daarnaast werd er direct met mij meegedacht en merkte ik dat Prosuco niet zomaar een marketingbureau was, maar echt begreep wat er speelde op mijn camping en welke uitdagingen ik binnen- en buiten het seizoen heb.

Ik heb zelf Prosuco uitgenodigd voor een adviesgesprek... dat is ondertussen 6 jaar geleden. Sindsdien merk ik dat ik met de inzet van Prosuco mooie resultaten bereik: meer bezoekers op mijn website, meer boekingen, meer omzet... Ik ben blij met de manier waarop we samenwerken en ervaar Prosuco als een echte marketingspecialist voor mijn camping."

Dhr. Bastiaansen

Eigenaar Camping Pareltje in 't Zand

Ook ervaren wat Prosuco voor de marketing van uw camping kan betekenen? Vul dan uw gegevens in, we gaan graag met u in gesprek.

*Verplichte velden * *
*