Blog

De laatste online trends, webinnovaties en ontwikkelingen binnen de wereld van online marketing!

9 april 2024

Waarom het inzetten van meerdere kanalen belangrijk is

Misschien denk je nu wel: ''Maar ik neem toch SEO af en maak nieuwsbrieven? Tot nu toe heeft dat altijd gewerkt.'' Ja, het kan heel goed dat je tot op heden je gasten hebt bereikt en aangetrokken. Maar dit is aan het veranderen. Het wordt namelijk steeds lastiger om organische resultaten te behalen door middel van Google. Gasten verspreiden zich namelijk over meerdere kanalen dan alleen de zoekmachines.

Waarom moet ik meerdere kanalen gebruiken?

Bereik een breder publiek

Door het gebruik van meerdere kanalen (SEO, SEA, Sociale media en bijvoorbeeld nieuwsbrieven), ben je in staat meer potentiële gasten te bereiken. Je gasten bevinden zich namelijk niet allemaal op dezelfde plek. Je kunt het inzetten van meerdere kanalen zien als het maken van een soort online spinnenweb. Hoe meer aftakkingen, hoe groter je web wordt. Waarmee je de kans op het 'vangen' van een gast aanzienlijk kunt vergroten.

Wees voorbereid op veranderingen

Als je al je marketing focus op één kanaal legt, loop je het risico dat je kwetsbaar wordt voor veranderingen in de markt of het falen van een kanaal. We zien bijvoorbeeld door een update van Google in maart 2024, de content van jouw website nog strenger wordt beoordeeld. Als de SEO jouw enige kanaal is voor boekingen en de website daardoor minder scoort. Ben je erg kwetsbaar. Door te diversifiëren en meerdere kanalen te gebruiken, spreid je je risico's en ben je beter voorbereid op onvoorziene omstandigheden. 

Een sterke identiteit

Het combineren van verschillende marketingkanalen kan leiden tot synergie en versterking van je boodschap. Stel je voor dat een potentiële gast een advertentie voor jouw camping ziet op sociale media, vervolgens je website bezoekt via een zoekmachine en ten slotte een e-mail ontvangt met speciale aanbiedingen. Door een consistente en coördinatie tussen kanalen kun je een krachtige boodschap overbrengen en de kans vergroten dat de potentiële gast zal boeken. Hier ligt tevens ook de kracht van Prosuco, waar we zorgen dat alle uitingen in één lijn liggen met de juiste focus voor de juiste doelgroep.

Versterk de relatie met je publiek

Verschillende kanalen bieden verschillende mogelijkheden om te communiceren met je gasten. Door een mix van sociale media, e-mailmarketing, advertenties en andere kanalen te gebruiken, leren je gasten je nóg beter kennen en kun je een diepere relatie opbouwen. Wanneer je regelmatig te communiceert via verschillende kanalen, blijf je top-of-mind bij potentiële gasten en vergroot je de kans dat ze voor jouw camping of vakantiepark kiezen.

Maak gebruik van onze kracht

Als camping- of vakantiepark eigenaar heb je het natuurlijk extreem druk met van alles op en rond het park. Wij zien dat de (online) marketing dan weinig tot geen aandacht krijgt. Geef daarom het inzetten van meerdere kanalen uit handen. Wij van Prosuco beschikken over alle kennis, middelen en strategie om jouw bedrijf online representatief te maken.

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem gerust eens contact met ons op. We zijn te bereiken via telefoon en mail.