
Weer wat geleerd
Geplaatst : 16 april 2021
Oeps! Ook wij maken weleens een foutje (niet te vaak natuurlijk ;) ). Maar ook daar leren we dan weer van! Een budget van € 7,00 per klik in Google Ads is bijvoorbeeld nou niet echt de beste zet die wij ooit hebben gemaakt (dat is echt veel te hoog!) … Maar daar kwamen we gelukkig ook heel snel achter.
Hoe het wel werkt?
Stel allereerst een maximaal bedrag per klik in (CPC). Hierbij houd je in grote lijnen rekening met het zoekvolume van de zoekterm, de mate van concurrentie hierop en jouw totale klikbudget per maand. Google Ads is namelijk gebaseerd op een veilingsysteem dat advertenties ranked op het moment dat een zoekterm wordt ingetypt. Oh, en hoe beter jouw advertentie scoort op basis van relevantie en kwaliteit, hoe minder je betaalt!
Stel een vast budget in
Google Ads geeft je de mogelijkheid om de kosten goed te bewaken, zodat je niet opeens voor onverwachte verrassingen komt te staan. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om per campagne een vast dagbudget of looptijdbudget in te stellen. Dan weet je precies waar je aan toe bent qua kosten.
Altijd blijven monitoren
Het is in Google Ads op ieder moment mogelijk de prestaties bij te sturen aan de hand van de behaalde resultaten en dus zo bepaalde wijzigingen in campagnes door te voeren. Dit alles om zo optimaal mogelijk gebruik te maken van het campagnebudget!