Wat zal ik communiceren omtrent corona?

Geplaatst: 17 maart 2020

Natuurlijk wil je iets communiceren op je website over maatregelen m.b.t. corona op je camping of vakantiepark. Maar wat willen gasten precies weten en hoe breng je alles duidelijk onder woorden zonder teveel vragen of zorgen op te wekken? Wij helpen je graag met een aantal tips en veelgestelde vragen die je gast precies de juiste informatie geven.

Allereerst een paar tips omtrent je communicatie:

  • Zorg dat iedereen de informatie eenvoudig kan vinden, liefst via een popup of directe link op de homepage
  • Wees actueel in je berichtgeving, bij updates steeds de datum en tijdstip van de update vermelden
  • Indien nodig, verwijs naar officiële instanties als Recron of RIVM
  • Blijf positief: het kan voor mensen zelfs prettig zijn om er een paar dagen tussenuit te zijn wetende dat op jouw vakantiepark de benodigde maatregelen zijn getroffen. Zeker bij een ligging aan de kust of in de bossen is het heerlijk om even helemaal weg te zijn. En als je Wifi goed geregeld is, kunnen de kids gewoon vanuit het vakantiehuisje hun schoolwerk maken.

Onderstaande veelgestelde vragen (FAQ) kun je op je website beantwoorden:

  • Kan ik nog op vakantie door het coronavirus?
  • Hoe kan ik mijn vakantie annuleren?
  • Kan ik mijn vakantie omboeken?
  • Welke voorwaarden zitten er aan het omboeken van mijn vakantie?
  • Wat doen jullie om extra hygiëne te waarborgen? 
  • Welke voorzieningen zijn open en welke zijn gesloten?
  • Kan ik een beroep doen op mijn annuleringsverzekering?
  • Kan ik mijn vakantie voor deze zomer gewoon boeken?

 

Onze vrienden