
Trends in de recreatiebranche
Geplaatst : 27 februari 2020
De manieren van communicatie veranderen continu. Vooral op het gebied van social media vinden er grote veranderingen plaats. Wanneer we kijken naar de cijfers van het afgelopen jaar, is er voor veel platformen een stijging te zien. YouTube en Instagram zijn het hardst gestegen en we zien ook de nieuwe platformen zoals Tiktok verder stijgen.
Kansen met Pinterest
Daarnaast is er ook een opmars te zien bij Pinterest waar meer dan een half miljoen dagelijkse gebruikers zijn bijgekomen. Een mooi voorbeeld van het gebruik van Pinterest is te zien bij vakantiespecialist BestCamp. Als kampeerder is het belangrijk om up-to-date te blijven van alle campingvakanties. Het voordeel van Pinterest is de verschillende borden die je als bedrijf kunt aanmaken, waardoor het overzichtelijk is en consumenten zelf kunnen kiezen van welke campings ze informatie willen krijgen!
De veranderingen in de wereld van social media zullen in 2020 alleen maar toenemen, dus dé plek voor groeimogelijkheden!
Nieuwe advertentievormen
De populariteit van social media onder bedrijven neemt alleen maar toe. Dit wordt niet alleen veroorzaakt door het groeiende aantal gebruikers, maar ook door de verschillende advertentievormen die worden aangeboden. In 2020 zullen we veel meer gaan zien van stories. Na Instagram en Facebook, is dit nu ook al mogelijk op YouTube. Daarnaast is er steeds meer mogelijk met Google Ads, waar je steeds specifieker een doelgroep kunt bereiken.
Video blijft maar groeien
Het gebruik van video zag in 2019 al een enorme toename bij bedrijven. In 2020 zal deze groei zich nog veel verder doorzetten. YouTube heeft voor het eerst cijfers bekendgemaakt met betrekking tot de omzet: 13 miljard(!) in 2019. Het enorme platform biedt daarom volop mogelijkheden om jouw camping of vakantiepark te promoten. Mensen vinden het sowieso fijn om alvast een tipje van de sluier te zien. Zo weten ze wat ze allemaal kunnen verwachten wanneer ze bij jou op vakantie gaan!
E-mailmarketing geeft nog steeds goede resultaten!
Adverteren kan op veel verschillende manieren. E-mailmarketing bewijst dat goede resultaten niet veel geld hoeft te kosten. Deze zijn de afgelopen jaren alleen maar beter geworden. De resultaten van het ‘Nationaal e-mail onderzoek’ spreken voor zich. Het is belangrijk om je eigen bestand met e-mailadressen op te bouwen. Hierdoor kan je op elk gewenst moment communiceren met je doelgroep.
Ook bij e-mailmarketing komen er steeds meer opties, waardoor je ook gepersonaliseerde en op interesse gerichte e-mails kan versturen! Uit het onderzoek blijkt ook dat meer dan de helft van de Nederlanders hun e-mail leest via een smartphone. Dat is ook niet gek, aangezien er tegenwoordig overal wifi beschikbaar is! Zorg er daarom voor dat e-mails er ook perfect uitzien op de mobiele telefoon.
Optimaliseren van Google Mijn Bedrijf
Om te zorgen dat jouw bedrijf goed vindbaar is in Google, denk je vaak aan zoekmachine optimalisatie (SEO) en Google Ads. Toch vergeten mensen vaak het belang van Google Mijn Bedrijf! Er kan namelijk van alles gecommuniceerd worden, zoals de juiste informatie van jouw bedrijf. Denk aan de NAW-gegevens (Naam, Adres, Woonplaats), maar ook een link naar je website en openingstijden. Het is ook mogelijk om een korte omschrijving te geven, zodat Google meer weet over jouw bedrijf en je makkelijker te vinden bent. Daarnaast is het ook ideaal om de laatste nieuwtjes en speciale aanbiedingen te delen. Dat geldt vooral als er wordt gezocht op merknaam, dan is Google Mijn Bedrijf de ideale manier om mensen op een snelle manier te bereiken.
Het enige dat niet verandert in de marketingwereld, is dat er altijd iets verandert! Deze vijf trends geven jouw bedrijf genoeg aandachtspunten op het gebied van online marketing in 2020. Heb je vragen over hoe wij jou kunnen helpen met een nieuwe online marketing strategie voor je camping of vakantiepark, neem dan contact met ons op.