Social Media in de recreatiebranche

Geplaatst: 25 april 2019

Social media is niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. En ook niet uit de recreatiebranche. Wan je kan het op allerlei manieren gebruiken om een vakantiepark of camping in een goed daglicht te zetten. Maar welke Social Media zijn nou het belangrijkst en waar kan je het precies voor gebruiken? Dat gaan we je hier vertellen!

De belangrijkste Social Media

Social Media is heel belangrijk voor jouw park, maar niet alle Social Media zijn even nuttig voor je. Daarom is het goed om de doelgroep te kennen voordat je zomaar overal mee aan de slag gaat. Want het gebruik van Social Media is leuk en handig, maar kan ook tijdrovend zijn.

De belangrijkste social media platformen zijn Facebook en Instagram. Deze platforms hebben de meeste gebruikers, waarmee je dus de meeste mensen kunt bereiken. Daarnaast kan Pinterest een leuke aanvulling zijn op deze twee. Facebook kan je heel goed gebruiken voor acties, verhalen en aanbiedingen van jouw park. Ook voor gebruikersinteractie is Facebook heel geschikt. Instagram en Pinterest kan je juist gebruiken om mooie sfeerfoto’s van jouw park te delen. Een hele goede manier om het park op een aantrekkelijke manier neer te zetten en zo de gasten naar het park te krijgen.

Social Media als Snapchat, LinkedIn en Twitter kunnen met de juiste doelgroep ook zeker gebruikt worden, maar in eerste instantie is het verstandig om de focus bij Facebook, Instagram en Pinterest te houden. Dus heb je daar nog geen account voor, maak die dan nu aan. Want we gaan nu vertellen wat je met Social Media kunt doen.

Leuke actie of aanbiedingen? Deel ze!

Heb je een leuke actie of aanbieding lopen? Dan zijn Facebook en Instagram de ideale plek om deze te delen. Mensen blijven graag op de hoogte van aanbiedingen, en zijn altijd geïnteresseerd in voordelige vakanties. Je kan de aanbiedingen heel goed aanprijzen op Facebook, maar ook Instagram leent zich uitstekend voor het delen van acties en aanbiedingen.

Breng jouw park in beeld

Mensen zien graag waar ze heen gaan. Of waar ze heen willen. Daarom zijn Instagram en Pinterest zo belangrijk. Deze platforms richten zich volledig op beelden. Natuurlijk kan je op Facebook ook een leuke foto delen, maar hier ligt de focus toch meer op de begeleidende tekst. Als je aan de slag gaat met Instagram en Pinterest is het wel van groot belang dat de foto’s die je deelt van hoge kwaliteit zijn en absoluut uitnodigend zijn. Wil je tips hebben over hoe je het beste gebruik kunt maken van Instagram? Onze collega Hanne Hiensch heeft een afstudeeronderzoek gedaan over het gebruik van Instagram. Bent je benieuwd welke tips daar insta(an)? Vul het contactformulier in en wij sturen het onderzoek naar je op!

De foto's moeten uitnodigend zijn!

Niet leuk, wel belangrijk: klachten beantwoorden

Het is niet leuk, maar helaas wel iets dat vaak voorkomt, zeker in de recreatiebranche. Klachten van gasten. Je komt ze tegen tussen de chatberichten in Facebook Messenger, maar soms ook op je tijdlijn. En met klachten moet goed omgegaan worden, deze moeten bijvoorbeeld altijd beantwoord worden. Alles wat online gebeurt kan door de rest van de wereld gezien worden. Als je goed omgaat met een klacht, dan kan dat een heleboel voordelen opleveren. Allereerst kan je er voor zorgen dat een gast nog eens terugkomt. Daarnaast kunnen andere gasten zien (als de klacht openbaar is gedeeld op de pagina) dat je de gast belangrijk vindt. Zo gaan zij meer waarde hechten aan jou, en zullen zij sneller kiezen voor een verblijf op jouw park. Ontzettend belangrijk dus.

Benieuwd hoe wij ervoor gaan zorgen dat je meer boekingen krijgt? Neem contact op en wij vertellen je graag meer!

Onze vrienden