Het najaar is dé tijd om je online marketing te evalueren

Geplaatst: 28 augustus 2020

De zomervakantie zit erop! De rust keert langzaam weer terug, waardoor er meer ruimte ontstaat voor andere dingen dan telefoontjes opnemen en gasten verwelkomen op jouw camping / park. Onze tip: gebruik deze ruimte om wat tijd vrij te maken voor een korte evaluatie. Hoe verliep het hoogseizoen? Waar liggen de verbeterpunten voor volgend jaar?

Zie hieronder een aantal vragen die je op weg kunnen helpen bij deze korte evaluatie:

  • Konden gasten makkelijk de benodigde informatie vinden op jouw website (of kreeg je nog veel vragen)?
  • Heb je de doelgroep bereikt die je voor ogen had?
  • Welke feedback kreeg je (fysiek of digitaal) van gasten? Check hierbij ook de reviewscores op Google,  Zoover en eventuele andere platformen en monitor deze reacties.
  • Hoe verliep het boekingsproces van de gasten (kreeg je hier klachten over)?
  • Werd er veel online of telefonisch geboekt?
  • Hoe staat het ervoor met de online vindbaarheid van jouw camping / park?
  • Welke informatie krijg je te zien als je jouw eigen bedrijf googelt?
  • Hoe was de interactie op de socialmediakanalen?

Zijn er een aantal verbeterpunten voortgekomen naar aanleiding van de bovenstaande vragen? Of zijn er andere vragen bij je naar boven gekomen? Leg deze dan vooral aan ons voor! Wij denken graag met je mee, zodat je volgend jaar niet wordt overvallen door eventuele nieuwe / terugkerende pijnpunten.

Evalueren in het najaar

Evalueer jouw online marketing nu

Het is ook belangrijk om je website, social media, flyers etc. goed na te lopen. Welke informatie staat er nu op? Mis je nog informatie voor 2021 en staan bijvoorbeeld de nieuwe accommodaties of faciliteiten wel goed benoemd? Dit is een mooie tijd om je huidige middelen eens goed na te lopen of alles nog correct staat vermeld.

Laat 2021 maar komen!

 

Onze vrienden