
Helemaal klaar voor 2022
Geplaatst : 25 november 2021
Vakantie in eigen land zal aankomend jaar waarschijnlijk nog steeds in trek zijn bij veel mensen, aangezien we helaas nog steeds te maken hebben met COVID-19. De oorzaak is vanzelfsprekend niet fijn, maar het gevolg is wel positief voor alle Nederlandse campings en vakantieparken! De meeste campings hebben inmiddels alle prijzen voor 2022 al klaarstaan, zodat gasten alvast een vakantie kunnen boeken. Maar heb je ook al nagedacht over hoe je de marketing voor volgend jaar wilt gaan indelen? Je wilt natuurlijk wel weer een mooi seizoen met volgeboekte kampeerplaatsen en accommodaties tegemoet gaan!
Online zichtbaarheid
Zichtbaarheid in de aankomende maanden is dan ook erg belangrijk. Mensen gaan zich oriënteren op hun vakantie en zitten met vragen zoals: Waar wil ik naartoe? Wil ik nog in Nederland blijven of toch weer op vakantie naar het buitenland? In wat voor accommodatie wil ik verblijven? Welk vervoersmiddel gaan we gebruiken? ... ect. Het is belangrijk om met je marketingactiviteiten in te spelen op deze vragen. Het is handig om gebruik te maken van Instagram en Facebook om je trouwe volgers weer enthousiast te maken om een boeking te gaan maken voor het volgende seizoen. Daarnaast kun je op deze platformen ook nieuwe klanten aantrekken. Ook kun je gebruik maken van nieuwsbrieven, om weer overwogen te worden door de mensen die in jouw mailinglijst staan en misschien al een aantal seizoenen niet meer op je camping zijn geweest. Mensen vinden het namelijk vaak leuk om terug te gaan naar plekken waar zij een goede herrinnering aan hebben.
Stimuleer de gast om te boeken
Vaak moet je jouw toekomstige gasten die jouw camping of vakantie al overwegen nog nét even over de streep trekken om een boeking te maken. Zoals hierboven besproken kun je dat doen door zichtbaar te zijn op verschillende social media platformen. Post leuke en kwalitatief goede foto's van vorige seizoenen om het echte kampeergevoel bij de mensen weer naar boven te halen. Daarnaast is het leuk om een kijkje achter de schermen geven van bijvoorbeeld voorbereidende werkzaamheden voor het voor- en hoogseizoen. Op deze manier voelen mensen zich meer betrokken bij je camping of vakantiepark en krijgen zij weer extra zin om weer naar jouw camping of vakantiepark te komen!
Verder kun je gebruikmaken van een vroegboekkorting. Mensen boeken over het algemeen sneller als zij denken dat ze een goede deal te pakken hebben. Dit kun je ook weer promoten op social media en in je nieuwsbrief.
Inhaakkalender voor contentideeën
Weet je niet goed waar je deze week weer over kunt posten? Doe dan inspiratie op via onze handige inhaakkalender voor 2022. Hierin worden per maand diverse bijzondere dagen aangehaald, zoals de internationale dag van de sneeuw en de dag van de croissant. Laat je creativiteit de vrije loop en verzin een leuke inhaker om online te plaatsen. Vergeet hierbij ook vooral niet om relevante hashtags te gebruiken, zodat je meer mensen kunt bereiken.
Is dit niet helemaal je ding? Dan helpen wij je graag! Neem nu contact met ons op.
Jaarlijkse marketingkalender
Jaarlijks maken wij voor veel van onze klanten een marketingkalender. Hierin zetten wij de jaarlijkse planning van alle SEO, SEA, nieuwsbrieven en andere werkzaamheden die wij voor jouw camping of vakantiepark gaan doen. Op deze manier weten wij en weet jij wat er op de planning staat en blijft de camping het hele jaar door zichtbaar. Ook in het hoogseizoen als je natuurlijk genoeg andere dingen naast marketing te doen hebt.
Benieuwd hoe wij ervoor gaan zorgen dat je meer boekingen krijgt? Neem contact op en wij vertellen je graag meer!