Blog
De laatste online trends, webinnovaties en ontwikkelingen binnen de wereld van online marketing!
2 mei 2023
E-mailmarketing: gegarandeerd succes!
Waarom e-mailmarketing inzetten door Prosuco?
Nieuwsbrieven versturen is niet meer weg te denken in de recreatiebranche; het is dé manier om gasten betrokken te houden bij jouw vakantiepark, camping of merk. Daarbij zijn de kosten relatief laag in vergelijking wat het kan opleveren. Door de meetbaarheid van ons systeem en de koppeling met Google Analytics, zien we exact wat een mailing in een specifieke periode heeft opgeleverd. Denk hierbij aan kliks, aantal keer geopend, via welk medium geopend en aantal transacties.
Wij denken van tevoren goed mee de planning en het onderwerp van jouw nieuwsbrief abonnement. Met óf zonder jouw gestuurde input, maken we een spetterende nieuwsbrief. Deze laten wij vóór verzending altijd door jou goedkeuren. Na akkoord plannen we de nieuwsbrief in voor verzending. Hierna is het wachten op de resultaten.. spannend! Twee weken na een mailing sturen wij uitgebreid een terugkoppeling van de gemeten resultaten. Het gemiddelde openingspercentage ligt bij onze klanten rond de 40% dus reken maar uit hoeveel mensen jouw nieuwsbrief te zien kunnen krijgen bij een X aantal ontvangers.
Mogelijkheden e-mailmarketing systeem
De eerste belangrijke aandachtspunten zijn de onderwerpregel en ondertitel van een nieuwsbrief. Wij zorgen ervoor dat deze altijd allesomvattend én aantrekkelijk is om te willen openen.
De opmaakfuncties van ons systeem geven de mogelijkheid om een nieuwsbrief helemaal op te maken aan de hand van jouw huisstijl. Dit draagt bij aan een goede herkenbaarheid voor alle openers!
Wat betreft inhoud (aantal kolommen, koppen, tekst, buttons, afbeeldingen en video’s) kiezen we samen voor elke keer een zelfde structuur óf elke keer een variërende structuur.
Zo kan jij o.a. nieuwsbrieven inzetten:
- Om een kampeerplek of accommodatie uit te lichten
- Om een actie(code) te promoten
- Om veranderingen of nieuws te brengen
- Om mensen kennis te laten maken met medewerkers
- Om verkeer naar bepaalde websitepagina’s te genereren
- Om een eindejaarsgroet te geven
Staan er voornamen in jouw mailinglijst(en)? Dan is het verstandig om direct aan te spreken, zoals ‘Beste ’. Zo voelt een ontvanger zich speciaal en verhoog je de kans op een hoger openingspercentage. Wanneer je nieuwsbrief wordt ingezet om te informeren is algemeen aanspreken met ‘u’ of ‘je’ weer toepasselijker. In het algemeen geldt wel dat je in een mailing het beste een persoonlijke communicatie kan hanteren. Mensen worden namelijk niet graag aangesproken als potentiële klant.
Wil je niet-openers van jouw nieuwsbrief toch graag nog een keer proberen te bereiken? Dan bestaat er een handige mogelijkheid. Van een ‘oude’ nieuwsbrief kunnen we altijd een follow-up mail maken. Deze nieuwe mail gaat dan automatisch naar alle niet-openers.
Nieuwsbriefinschrijvingen genereren
Maar hoe genereer ik dan nieuwsbrief inschrijvingen hoor ik je denken? Jouw website leent zich daar perfect voor. Er wordt door ons een inschrijfformulier op de website geplaatst, gekoppeld aan het mailprogramma. Het is vervolgens belangrijk om mensen een goede reden te geven om zich in te schrijven, dus communiceer dat ook op de website. Geef bijvoorbeeld een korting wanneer men zich inschrijft of geef aan dat je altijd als eerste aanbiedingen en nieuws ontvangt wanneer je dit doet.
Ook goed om te weten is dat wij met de contactenlijst AVG/GDPR proof werken. Jouw data is dus altijd veilig (binnen Nederland)!
Abonnementsvormen
Wij bieden twee soorten abonnementen aan binnen ons e-mailmarketing systeem. De standaard variant geeft je de mogelijkheid om maximaal 2.500 contacten in je mailinglijsten te hebben en de extra variant tot wel 10.000 contacten.
Meer weten over onze prijzen en mogelijkheden? En benieuwd hoeveel nieuwsbrieven wij jouw (recreatie)bedrijf adviseren per jaar?