De hulp die je zocht bij het veroveren van de Duitse markt

Geplaatst : 20 april 2022

Goed nieuws! Onze oosterburen reizen weer lekker naar Nederland en daar liggen mooie kansen voor jouw camping/park. Maar is je duitstalige website wel in orde en goed vindbaar? Onze nieuwe native Duitse collega’s Anna en Astrid staan voor je klaar en helpen jou de Duitse markt te veroveren. Wij stellen ze hieronder graag aan je voor!


Astrid

Astrid

Kun je wat over jezelf vertellen?

Ik ben Astrid, 39 jaar en woon sinds 2006 in Nederland. Ik ben getrouwd met Paul, een Nederlander, en samen hebben we twee kinderen van 8 en 10. Na mijn studie Nederlands-Duitse-betrekkingen met specialisatie (interculturele) communicatie heb ik in de binnendienst voor internationale accounts en daarna als vertaler Duits gewerkt.

Hoeveel jaar heb je in Duitsland gewoond?

Mijn eerste 24 jaar. Inmiddels woon ik bijna 16 jaar in Nederland.

Favoriete vakantiebestemming (of plaats) in Duitsland?

Duitsland heeft qua landschappen ontzettend veel te bieden. Het liefst ga ik met mijn gezin kamperen in de Eifel of de Moezelstreek. Mijn favoriete plaats zal altijd Münster blijven, de stad waar ik geboren ben. De stad is ook bij veel Nederlanders bekend, want de kerstmarkt in Münster is een van de populairste in Duitsland.

Favoriete vakantiebestemming (of plaats) in Nederland?

De schitterende kustplaatsen in Nederland met de gezellige boulevards en brede stranden. Het liefst zit ik bij een strandpaviljoen achter een windscherm te borrelen.

Wat vind je het leukste aan jouw werkzaamheden?

Het leukste aan mijn werk is dat ik Nederlanders en Duitsers bij elkaar kan brengen. Ik kan me erg goed verplaatsen in de betreffende cultuur en denkwijze, en voel me in beide landen en talen thuis.

Leuke tip/feitje gericht op de Duitse markt:

Duitsers zijn in tegenstelling tot Nederlanders veel voorzichtiger en hebben over het algemeen meer zekerheid nodig voordat zij handelingen uitvoeren. Een goede Duitse website met duidelijke informatie is gewoon een must om de Duitse markt te veroveren.

 Anna

Anna

Kun je wat over jezelf vertellen?

Mijn naam is Anna, ik ben 29 jaar oud en woon sinds vorig jaar samen met mijn partner in Scherpenzeel. Tijdens mijn internationale studie in 2018 ben ik stage gaan lopen bij een Nederlands bedrijf. Vanaf dat moment was ik meteen overtuigd van het land en woon nu nog steeds hier.

Hoeveel jaar heb je in Duitsland gewoond?

Ik ben geboren en getogen in Duitsland en hier ben ik tot eind 2018 blijven wonen. Nadat ik mijn studie heb afgerond bleef ik in Nederland wonen, hier woon ik dus nu al bijna 4 jaar.

Favoriete vakantiebestemming (of plaats) in Duitsland?

Hoewel Lingen mijn geboorteplaats is (en het grootste deel van mijn familie hier nog woont) is het niet mijn favoriete plaats in Duitsland. Ik hou heel erg van het Noorden en ben een grote fan van de havenstad Hamburg. Er is hier zoveel te zien en te beleven en er komen veel bekende Duitse zangers (vooral rappers) vandaan.

Favoriete vakantiebestemming (of plaats) in Nederland?

Ik heb 2,5 jaar in Deventer gewoond en vind dit nog steeds een superleuke stad. Het centrum is heel gezellig en je bent meteen aan de IJssel – vooral in de zomer een mooi plekje. Ik ben al twee keer in Callantsoog op vakantie geweest en zou kunnen zeggen dat het mijn favoriete vakantiebestemming is. Al is heel Noord-Holland mooi. Ik word gewoon blij van het leven aan de kust en het geluid van de zee!

Wat vind je het leukste aan jouw werkzaamheden?

De hele dag zie en lees ik iets over vakantiebestemmingen dus ik vind de recreatiebranche al heel interessant. Verder vond ik marketing en communicatie altijd al leuk en het werk bij Prosuco maakt het nóg leuker. Dit omdat het om emoties gaat en iedereen graag op vakantie gaat. Ook heerst er op kantoor een gezellige werksfeer, kun je je creativiteit kwijt en mag je altijd vragen stellen. In deze korte tijd, sinds begin maart, heb ik al een hoop geleerd en heb ik elke dag erg zin in wat ik doe.

Leuke tip/feitje gericht op de Duitse markt:

Volgens mij zijn er in z’n algemeenheid niet zo heel veel verschillen tussen Duitsers en Nederlanders, maar gericht op de Duitse markt zou ik altijd aanraden de taal goed te beheersen en zekerheid te bieden. Zo word je betrouwbaar. Vooral tijdens de coronapandemie werd duidelijk dat Duitsers vaak onzekerder zijn, zich meer aan de regels houden en geen risico’s willen lopen. Een goede strategie, planning en vertrouwen zijn belangrijk om succesvol te worden op de Duitse markt. Als je een Duitser kunt overtuigen dat jij de beste bent in wat je doet, dan ben je binnen.

Neem contact op!

Ben je benieuwd naar de marketingadviezen van Astrid en Anna? Neem dan gerust contact op!

SEO
Onze vrienden