Coronacrisis: wat moet je doen met je online marketing?

Geplaatst: 26 maart 2020

De afgelopen weken hebben wij veel contact gehad met onze klanten over de maatregelen, strategie en de (onzekere) toekomst. We krijgen vaak vragen als ‘moet ik stoppen met de online marketing?’ of  ‘zal ik alle Google advertenties uitzetten?’. Logische vragen, dus voor ons reden om je in deze blog te vertellen wat je in deze tijd juist wel of juist niet zou moeten doen.

Waarom je wél door moet gaan met online marketing

Ja, zal je denken ‘zij van wc-eend vinden dat wc-eend het beste is…’. Tuurlijk, als marketingbureau in de recreatie hebben wij er álle belang bij dat jouw online marketing door blijft gaan. Maar daar hebben we ook wel een hele goede reden voor: nu stoppen betekent dat de zorgvuldig opgebouwde zoektermposities gaan dalen en dat concurrenten jouw posities overnemen. Juist nu willen wij dat jouw bedrijf zichtbaar blijft en gevonden blijft worden op de belangrijkste zoektermen: een groot gedeelte van jouw Nederlandse, Belgische en/of Duitse doelgroep is nu noodgedwongen thuis. Er is dus genoeg tijd om het internet af te struinen en jouw camping of vakantiepark te leren kennen.

Laat dus sommige campagnes wél doorlopen, eventueel met een wat lager budget. Zo blijf je zichtbaar en blijf je in de gedachte van je doelgroep. 

Online marketing op de lange termijn? We geven je 5 praktische tips

Ook wanneer je niet adverteert, is er nog genoeg te doen. Je bent waarschijnlijk nu nog druk met annuleringen, omboekingen en informatieverstrekking aan je gasten. Toch is en blijft het belangrijk om vooruit te kijken en ervoor te zorgen dat je in de startblokken staat als de situatie verandert.

Wat kan je nu alvast doen? Onze 5 tips van deze week:

  1. Neem de tijd voor je social media. Juist nu vinden gasten het fijn om iets van je te horen.
  2. Kijk eens goed naar de teksten op de site. Is het allemaal nog up-to-date of zou je graag iets aan willen passen?
  3. Maak een strategie en planning voor de periode na corona. Hoe ga je in de komende periode communiceren met de gasten en wat staat er voor de rest van het jaar op de planning?
  4. Kan je een leuk extraatje of een speciale actie verzinnen waarmee je je gasten aangenaam verrast?
  5. Investeer extra in je SEO (je organische vindbaarheid). Juist nu is daar meer tijd en ruimte voor. Als je bij ons een online marketing overeenkomst hebt afgesloten, ligt op dat vlak nu ook onze focus. Wil je daar meer over weten, vraag er dan naar bij jouw accountmanager, Mark, Lisanne of Stephanie.

Kunnen wij je helpen?

Tot nu toe brengt elke dag nieuwe ontwikkelingen. Wij hopen samen met jullie dat we snel weer in een gezond land mogen leven en de gedachte ‘op vakantie gaan’ weer uitvoerbaar wordt. Veel van jullie hebben wij ondertussen telefonisch gesproken en kunnen helpen.

Heb jij behoefte aan meer advies? Heb je hulp nodig? Of wil je gewoon even sparren over jouw communicatie met je gasten? Bel, mail, Zoom, Skype of App ons. We zijn er!

Contact

Onze vrienden