
9 van de 10 campings maken deze grote fout!
Geplaatst : 29 augustus 2019
Als je een blog of nieuwspagina bijhoudt dan wil je hier zoveel mogelijk mensen naartoe krijgen. Dit kun je bijvoorbeeld doen door een pakkende titel voor je bericht te kiezen zoals;
- Met deze 5 tips staat jouw camping volgend jaar vol!
OF
- Wat je nu ziet kan schokkend zijn.
Veel mensen kennen het als clickbait, maar dat wil niet meteen zeggen dat deze titels niet goed werken. Want er is een grote kans dat je deze titel ziet en ontzettend nieuwsgierig wordt naar desbetreffende grote fout die bijna alle campings maken.
Waar moet je op letten bij blog titels?
De titel is dé magneet voor je pagina. Mensen zijn niet geïnteresseerd in een pagina met de titel “websiteoptimalisatie”. Maar wel in een titel als “5 onmisbare tips voor websiteoptimalisatie!”. De tweede titel geeft je een reden om te klikken. Je weet wat je gaat zien als je de pagina opent. Daar tegenover staat dat de titel ook wel iets met de pagina te maken moet hebben. Als je als titel “Beter gevonden worden in Google” hebt en de pagina gaat vervolgens over welke haring je het beste voor je tent kan gebruiken, dan zullen mensen je website snel weer verlaten.
Gebruik opsommingen en cijfers
Zoals hierboven al een paar keer gebruikt, werkt het gebruik van cijfers en opsommingen heel goed. Met opsommingen bedoelen we in dit geval bijvoorbeeld een “Top-5”. Dus “5 onmisbare tips voor websiteoptimalisatie!” of “Top 10 van beste tentharingen!”. Deze titels nodigen mensen uit om naar jouw pagina te gaan. Cijfers zorgen voor meer interactie dan woorden. Daarnaast werken oneven cijfers weer beter dan even cijfers. Ook werkt dit alleen bij het cijfer 7, niet het woord zeven. Ook percentages werken goed als titel. De titel “90% van de mensen gebruikt deze haring!” geeft mensen het idee dat iedereen een bepaalde haring gebruikt. Welke haring dat is wil je natuurlijk niet missen. Zo kun je cijfers gebruiken om mensen naar jouw website te lokken.
Maak jouw onderwerp de allerbeste
Een laatste tip die we je mee willen geven bij het kiezen van een goede paginatitel is: maak van jouw onderwerp het beste! “De allerbeste tentharingen die je kan krijgen”, “Deze caravan is ongeëvenaard” en “Geen camping komt in de buurt van deze camping” zijn allemaal titels waarin hetgeen je over schrijft als beste wordt aangemerkt. De beste haringen, de beste caravan en de beste camping. Zo zorg je er voor dat mensen willen weten hoe goed iets wel niet is.
Heb je een blog op je website maar hulp nodig met het vullen van dit blog? Of heb je andere online marketing vragen? Wij geven je graag advies over alles dat met online marketing te maken heeft. Neem nu contact op om een adviesgesprek in te plannen.