Blog
De laatste updates van onze marketinghelden op het gebied van online trends, webinnovaties en ontwikkelingen binnen de wereld van Online Marketing!
Maak jij al gebruik van het boekingssysteem van onze partner Tommy Booking support? En heb jij al standaard, onopgemaakte templates? Dan is het nu tijd om ons deze notificaties te laten herschrijven en opmaken. Lees in dit blog waarom!
Google Analytics 4 (GA4) is de nieuwste versie van Google's populaire analytische software. Vanaf 1 juli 2023 is dit nog de enige manier om websitedata te verzamelen.
Goed nieuws! Onze oosterburen reizen weer lekker naar Nederland en daar liggen mooie kansen voor jouw camping/park. Maar is je duitstalige website wel in orde en goed vindbaar?
Zet jij e-mailmarketing al in binnen jouw marketingstrategie? De mogelijkheden van ons e-mailmarketing systeem zijn enorm en daarmee positief voor omzetgroei!
Met Prosuco en Tommy Booking Support heb je alles in één. Samen met ons online de beste resultaten behalen? Lees snel verder!
Het is deze zomer één van de meest gestelde vragen aan ons en aan de consultants van Tommy Booking Support: wat vinden jullie van onze prijzen?
Je gasten vooraf maar ook tijdens hun verblijf op de hoogte houden van nieuws en acties? De Recreatie-App biedt tal van mogelijkheden!
Door het lekkere lentezonnetje van de afgelopen weken zijn wij al helemaal in de zomerstemming gekomen. En wij zijn niet de enigen!
Het spreekt voor zich dat goede communicatie zorgt voor tevreden gasten en daardoor ook terugkerende gasten. Maar hoe doe je dit nu op de juiste manier? Wij helpen je!
Ben je al goed voorbereid op het nieuwe jaar? Veel mensen zullen in 2022 nog steeds in Nederland hun vakantie vieren. Het is belangrijk om hier met je marketingactiviteiten op in te spelen.
Op 16, 17 en 18 november 2021 vindt de Recreatie Vakbeurs in Hardenberg weer plaats. Je kan Prosuco vinden op standnummer 408.
We zijn alweer druk bezig met de voorbereidingen voor het nieuwe jaar. Benieuwd naar onze tips voor social media in 2022? Lees snel verder!
Alles wat je moet weten over het boeken via Google met Hotel Ads
Via Google Trends geven wij jou graag een inkijkje in het zoekgedrag van jouw (potentiële) gasten. We krijgen hier namelijk regelmatig vragen over van diverse campings en vakantieparken.
Het vakantieseizoen 2021 loopt op z’n eind, nog een kleine piek in de herfstvakantie en daarna sluiten veel campings en vakantieparken weer. Tijd om na te gaan denken over het nieuwe seizoen. Want dat is best spannend!
Besteed jij al aandacht aan het aantal abonnees van je nieuwsbrief?
Op zoek naar een handige app voor jouw camping of vakantiepark? Recreatie-apps helpt je verder!
Veel mensen zoeken eerst naar reviews voordat ze een boeking maken. Reviews zijn dus heel belangrijk! Wil je meer 5 sterren reviews krijgen? Lees snel verder!
Hoe boekt jouw gast? Wat zijn de aandachtspunten om in de gaten te houden? Wij vertellen je meer!
Het terras weer open, winkelen zonder afspraak en samen buitensporten.. we mogen weer wat meer! Superfijn natuurlijk, ook voor jouw camping of vakantiepark!
Pinterest is voor veel mensen een echte inspiratiebron. Wist je dat Pinterest ook interessant is voor jouw vakantiepark of Camping? Lees snel verder!
Oeps... dat ging niet helemaal goed! Ook wij gaan wel eens de mist in. Maar ja, daar leren we dan weer van.
Vakantie in eigen land is ook dit jaar weer heel erg populair, goed nieuws voor alle Nederlandse campings en vakantieparken! Maar heb je ook al nagedacht over volgend jaar?
Voor de meivakantie zijn nog veel mensen op zoek naar een leuke camping of leuk vakantiepark voor een vakantie in Nederland. Heb jij nog plek in de meivakantie en wil je graag de aandacht van potentiële gasten trekken? Wij geven je tips!
Adverteer je wel eens via social media? Misschien heb je al iets voorbij zien komen over de beleidswijzigingen bij Apple die het lastiger maken om data te verzamelen. Is er reden tot paniek? Wij vertellen je er graag alles over.
Wij krijgen regelmatig de vraag van camping- en vakantieparkeigenaren: Hoe ziet het boekgedrag in Nederland er momenteel uit? Een logische vraag, want het zijn onzekere tijden.
Wat extra inspiratie nodig voor je social media berichten? Ontdek onze inhaakkalender speciaal voor de recreatie!
Hoe zorg je ervoor dat mensen direct bij jouw camping of vakantiepark boeken? Wij geven je 5 tips!
Het blijven bijzondere en onzekere tijden. Gisteren is er een lockdown aangekondigd tot en met 19 januari. Wat betekent dit voor jouw camping of vakantiepark?
Op verzoek van de leden van Jong Recron praatte Janine de leden bij over het begrip ‘Dynamic Pricing’. Waarom zou je Dynamic Pricing moeten toepassen op jouw recreatiebedrijf? En hoe doe je dat dan?
Voor België en voor Duitsland staan de provincies Noord-Holland en Zuid-Holland nu op code rood. Dit kan ook gevolgen hebben voor jouw camping of vakantiepark. Hoe pak je dit nu het beste aan?
Wat is Instagram Reels en hoe werkt het? Wij leggen je graag uit hoe je Instagram Reels kunt gebruiken voor jouw bedrijf!
De zomer zit erop! Hoe verliep het seizoen op jouw camping of vakantiepark? En heb je al nagedacht over volgend jaar?
Nederlanders hebben dit jaar meer dan ooit kunnen ontdekken hoe mooi ons eigen land is. Maar hoe zorg je ervoor dat deze gasten bij je terugkomen?
"Onze boekingen lopen terug, we merken dat we minder mensen bereiken en de mensen ons niet kunnen vinden, hoe zetten we onze camping weer op de kaart?"
Veel mensen kiezen dit jaar voor een vakantie in eigen land. Goed nieuws voor de vakantieparken en campings, maar hoe houd je de stijgende lijn in boekingen vast?
Dit jaar is de meivakantie anders dan we gewend zijn. Voor veel campings en vakantieparken is het een onzekere tijd. Toch zien wij ook een positieve trend voor het aankomende hoogseizoen.
Juist in deze periode is het zo belangrijk om te blijven communiceren. Maar hoe blijf je nou in contact met je gasten?
We krijgen vaak vragen als ‘moet ik stoppen met de online marketing?’ of ‘Zal ik alle Google advertenties uitzetten?’. Logische vragen, dus voor ons reden om je in deze blog te vertellen wat je in deze tijd juist wel of juist niet zou moeten doen.
Niets doen is voor campings en vakantieparken wat ons betreft geen optie. Wees duidelijk en actueel in je communicatie omtrent corona. We helpen je graag.
De gevolgen van de maatregelen rondom de uitbraak van het coronavirus zijn in onze branche helaas ook goed te merken. We zien de zoekopdrachten van consumenten rondom vakantiegerelateerde onderwerpen dalen en daarmee ook de boekingen.
Benieuwd naar de laatste (online) trends voor de recreatiebranche? Wij geven je tips over het gebruik van social media, e-mail en meer!
Interesse in onze social media workshop en benieuwd naar de ervaringen? Wij vertellen je meer!
Vorige week was de Recreatie Vakbeurs in Hardenberg en natuurlijk waren wij er ook te vinden. Heb jij onze gele stand gezien?
Op 26, 27 en 28 november is het weer zover: de Recreatie Vakbeurs van 2019. En we kunnen niet wachten jou te vertellen over onze kwaliteiten!
Ja, je leest het goed, ook de naam van jouw recreatiebedrijf is te koop. Niet letterlijk natuurlijk maar online zijn er grote partijen die graag (behoorlijke) bedragen neertellen om te kunnen adverteren met jouw bedrijfsnaam in de zoekresultaten!
De mening van jouw gasten is goud waard! Recensies helpen gasten bij 80% van de boekingen. Het is dus belangrijk dat deze recensies positief zijn. Maar kun je dit zelf sturen? Het antwoord is: ja!
Als je een blog of nieuwspagina op je website hebt, dan wil je zorgen dat mensen dit gaan lezen. Dit doe je natuurlijk door een leuk blog- of nieuwsbericht te schrijven. Maar wist je dat, bij het aantrekken van bezoekers, de titel misschien wel belangrijk
De zomer komt ten einde en de eerste scholen zijn alweer begonnen. Het was een prachtige zomer met heerlijk weer, hoe is de zomer verlopen op jouw camping of vakantiepark?
Beter gevonden worden in Google? Dat wil natuurlijk iedereen met een eigen website. Hoog in de zoekmachines ben je namelijk het beste vindbaar voor je potentiële bezoekers. Hier lees je praktische tips voor jouw vakantiepark of camping!
Een goede linkstructuur is ontzettend belangrijk om goed vindbaar te zijn in Google. En hoe krijg je een goede linkstructuur? Door te linkbuilden. Daarom hier een aantal tips wat jij kan doen om goede links naar je website te krijgen.
De zomer staat voor de deur, en de eerste hittegolf is (bijna) een feit. Dat betekent dat het hoogseizoen in aantocht is. Maar dat betekent ook dat je je kan gaan voorbereiden op 2020. Want je moet op tijd klaar zijn voor het nieuwe jaar.
Hoe zorg je ervoor dat gasten bij je terugkomen? Als camping of vakantiepark kan het soms een hele klus zijn om gasten aan je te verbinden. Zoek je wat inspiratie of nieuwe ideeën voor jouw bedrijf?
Het hoogseizoen komt eraan en misschien ben je nog op zoek naar personeel voor deze drukke periode. Maar hoe pak je dit het beste aan? Prosuco denkt met je mee.
Storytelling is een sterk middel om een vakantiepark aan te prijzen en de gasten aan een park te binden. Maar wat is storytelling en hoe werkt het? En het belangrijkste: hoe kan je het gebruiken?
Social media is niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. En ook niet uit de recreatiebranche. Want je kan het op allerlei manieren gebruiken om jouw park in een goed daglicht te zetten. Maar waar kan je social media allemaal voor gebruiken?
Is jouw camping of vakantiepark al klaar voor het nieuwe seizoen? En zijn er al voldoende boekingen binnen? Wij geven een aantal tips voor het verhogen van de boekingen van een camping of vakantiepark.
Met een camping of vakantiepark beter gevonden worden in Bing? Wij helpen je verder met SEO en SEA werkzaamheden en geven advies!
We zitten al even in 2019, en daarom wordt het tijd om eens te kijken naar wat 2019 op marketing gebied gaat betekenen. Want er zitten wat veranderingen aan te komen!
In 2019 aan de slag met de online marketing van jouw camping of vakantiepark? Prosuco denkt graag met je mee over de mogelijkheden!